NÅ traff jeg midt på spikeren med disse proteinbarene!
Jeg har nemlig laget disse noen ganger for å finne ut den perfekte konsistensen og smaken. Og jeg fikk bekfreftet av en “sær” venninne i dag at dette var bra. Yeah!

Du trenger:
3 store spiseskjeer med peanøttsmør/cashewnøttsmør (jeg brukte 50/50 av begge)
1 ss macapulver (kan sløyfes)
3 ss kvernede mandler
3-4 ss kokosolje
3 store scoops erteprotein (jeg brukte vitalgreens erteprotein med vaniljesmak)
1 dl vann

Bruk gjerne kjøkkenmaskinen og kjør alt sammen til det blir en masse.
Jeg hadde godt med kokosolje så min ble god og fet.

Ha i deigen i en form. Jeg bruker en brødformet silikonform. Eller ha i bakepapir i en vanlig brødform.

Trykk deigen godt nedi så den klemmes godt sammen.

Sett formen i fryseren mens du lager sjokolade:
Smelt 100 gram mørk sjokolade og 2 ss kokosolje i en liten kasserolle på svak varme.
Hell over deigen. Pynt gjerne med litt hampfrø, revet kokos og gojibær om du vil.
Sett i fryseren i til det hele har satt seg (10 min ca).



Skjær i ruter og ta med på trening! Nytes med en treningsbuddy eller to.
I går spiste jeg tre stykker før trening og jeg holdt i flere timer før jeg inntok frokost. Sånt liker vi!

Disse proteinbarene var med i en utgave av Helsemagasinet Vitenskap og Fornuft.