Nytt år, kjør på med en utfordring!

Hei og god kveld alle sammen!

Jeg har nettop overspist på karamellsjokolade etter at jeg overspiste igjen på restemat fra nyttårsmiddagen vi hadde i går. Magen er så stappmett at det er vondt, og jeg er superklar for å begynne på en challenge allerede i morgen.
Desember har vært en travel måned og matinntaket har vært rimelig forskjellig fra hva jeg er vant med. Dette har resultert i dårlig hud, dårlig søvn og dårlig fordøyelse. På tide å legge om uvanene og komme på rett kjøl igjen!

melissa

Julen har vært superkoselig og aktiv. Bildet over er fra en av fjellturene vi hadde i romjulen.
Men nå blir det godt å roe ned litt!

Blir du med på en utfordring?

Jeg har tidligere skrevet om paleoutfordring. Klikk dere inn her og her. Og om dere vil lese om hvordan jeg opplevde forrige challenge, klikk her.

7 Comments

  1. Trinemora Trinemora
    January 1, 2015    

    Hei Melissa, riktig godt nyttår til deg og dine. 🙂 Ser fram til å bli med på utfordring fra mandag av. 🙂

  2. Kari Kari
    January 2, 2015    

    Hei! Er det mulig for meg som fullammer å gjøre en tilpasset challenge? Snuppa er 6 1/2 mnd har akkurat begynt å spise litt mat, men det er primært pupp det går i og det kommer det til å gjøre en stund til. Har du noen tips til hvordan jeg kan skru sammen dette? Det var kanskje ikke det du hadde tenkt til med denne challengen, men jeg spør nå lell 😉 Takker uansett for svar, og ønsker deg et godt nytt år!

    • January 2, 2015    

      Ja, du kan fortsatt kjøre på med en challenge selv om du fullammer. Det er jo ikke noe i veien å kutte korn, melk og sukker! 🙂
      Men sørg for å få i deg nok mat, du må nok passe på at du spiser noen mellommåltider. Prøv deg frem! Jeg fullammet også da minsten hadde bikket 6 mnd men spiste mye fett så jeg holdt på melken gående og hadde nok av energi til meg selv. Viktig å spise når man er et meieri!

      • Kari Kari
        January 2, 2015    

        Takk

  3. Kristin Kristin
    January 3, 2015    

    For min del blir det å være forsiktig med sukker og for mye dårlige karbohydrater fra og med uka. Noe detox har jeg ikke trua på, men heller spise god mat som er både nærings- og fargerik. Har hatt 2-3 dager nå hvor jeg har drukket minimalt med pepsi max eller spist noe godterier. Vel å merke drakk jeg pepsi max og spiste litt gulrotkake i dag, men hallo, det er min mammas bursdag 😉 Jeg har ikke merket noe særlig til godterisuget, men det jeg merker sukkeret gjør med kroppen min (pepsi max også for den saks skyld) er at jeg har vært helt utslitt og utmattet i hele jula. Særlig i de mengdene jeg har inntatt så å si hele desember, blir nesten kvalm av å tenke på hvor mye dritt jeg har spist, og det har vært en ren spisefest.

    Ja, jeg har trent og jeg trener flere ganger i uken, så de ekstra kaloriene har ikke skadet, har ikke lagt på meg et gram, men det er skremmende hvor avhengighetsdannede sukker er. Kjæresten min tåler sukker og drittmat mye bedre enn meg, for ham fungerer det som ekstra drivstoff på øktene hans, men for meg funker det ikke sånn. Kroppen min og hjernen min har skjønt at nok er nok, og jeg tror folk må tilbake til gode vaner og finne gode alternativer til julemat og julegodterier.

    • January 5, 2015    

      Ja, sukker blir som et dop for hjernen!
      Lykke til med nedtrappingen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nettbutikk kommer snart!

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen