Paleo har nesten tatt litt av den siste tiden. Det kryr av paleochallenge på instagram, og sist søndag holdt Thomas Rode Andersen foredrag akkurat om dette. Han har nettopp kommet ut med en kokebok, Tilbake til røttene som er visst full av lekre paleooppskrifter.

Jeg hadde flere kolleger og venner som var på seminaret og de sa det var veldig bra! Skulle ønske jeg kunne vært der. Men jeg får leve gjennom dere andre. Dere bør absolutt sjekke ut bloggen til Sara. Hun lever ut en ekte paleo livsstil og jeg er 100% sikker på at når hennes lille bebiss er ferdig med fullamming frem mot 6 måneders tid, vil det blir skikkelig mat servert fremfor risgrøt som dessverre blir anbefalt å gi spedbarn fra 4 måneders alderen.
Dette er et annet tema som jeg kanskje tar opp ved en annen anledning.

Tilbake til muskelmaten min.
Jeg kjører Periodisk Faste på ukedagene og opplever veldig mye positivt ved dette. Så når jeg setter meg ned med mitt første måltid, så er det som regel rikt på næring, fett og protein.

Det lønner seg å investere i en skikkelig jernpanne i stor størrelse. På denne måten kan flere ting stekes samtidig.
Her har jeg først stekt økologisk bacon, deretter hatt oppi asparges og løk (ja, i baconfettet) og helt til slutt steker jeg eggene. Ta pannen av platen og la eggene varme seg rolig. Pass på plommen, den bør være bløt (ikke lett med denne type panne, derfor unngå høy varme).

paleo frokost


Slik så frokosten min ut etter en deilig treningsøkt. Ekte paleofrokost (osten dere ser er geite manchego) laget i en fei:

lchf frokost

Følger dere paleochallenge?
Del gjerne erfaringer og måltidstips!