bodybutter

Når jeg løper lengre distanser blir bena slitne utover ettermiddagen, og da smører jeg godt med denne body butter´en etterpå. Den er rik på magnesium som roer stive muskler. Jeg har brukt den 5-6 ganger og har faktisk ikke følt meg så veldig støl som jeg pleier. I tillegg til å smøre har jeg prøvd å tøye litt mer enn vanlig, bare så det er nevnt. Så for meg har denne vært en liten hjelper!

Du trenger:
3 ss kokende vann
5 ss magnesiumsalt (også kalt epsomsalt)
Hell kokende vann over saltet og rør. Det er viktig at det er rørt ut ordentlig, ellers blir det som en skrubb istedet for krem.
La det kjøle seg litt ned.

Smelt 2 ss kakaosmør (jeg skjærer det i strimler så det smelter raskere) og 3 ss kokosolje på svak varme i en kjele og la dette også kjøle seg litt ned (ikke la det stivne helt).

Nå skal dette blandes. Det kan gjøres ved å bruke stavmikseren, eller få hjelp fra noen til å helle oljen i en tynn stråle mens man rører det sammen.
Jeg brukte en gaffel og blandet alt sammen for hånd. Det ble litt klumpete, og skilte seg litt (den var nok litt for varm) men etter noen timer i romtemperatur var den fin.
Min står i krukken sin på badet, og har holdt seg fin i en uke.

Smør på etter trening! Jobb den gjerne litt inn.
Obs! Lar du ikke saltet smelte skikkelig blir kremen kornete. Den fungerer som en peeling. Fint det også, rumpe og lår har godt av en liten skrubb i ny og ne!

Om det blir stille på bloggen denne uken så er det fordi jeg tar med meg mann og barn til Ibiza igjen. Aleksander og jeg skal løpe halvmaraton på torsdag.
Wish me luck!