Lavkarbo pannacotta

Pannacotta er en veldig enkel dessert som kan gjøres til en blodsukkerstabiliserende nytelse, bare se her:

lavkarbo pannacotta

Du trenger:
3 dl fløte (eller kokosmelk, hva enn du tåler best)
1/2 tskj vaniljepulver
1 tskj gelatinpulver
15 dråper stevia med bærsmak

Kok opp fløten, rør i vaniljepulveret og gelatinpulveret. Smak til med stevia. For mine smaksløker var 15 dråper nok, men smak underveis da enkelte steviadråper kan være forskjellige i styrke.
Hell i porsjonsglass og sett det i kjøleskapet til det har stivnet helt.

Det er lekkert å servere bær til, så her kan man enten ha på friske bær, eller tine frosne bær og legge over. Smak og behag. Lag ditt eget gojisyltetøy for eksempel som passer perfekt til å helle over.

Voila, håper det smaker!

6 Comments

  1. Anette H. Anette H.
    May 23, 2013    

    Skal testes ut! 🙂

    • May 23, 2013    

      Det går ganske raskt! Men det er MEKTIG altså!

  2. Ellinor Ellinor
    May 23, 2013    

    Ser digg ut ,bedre enn zero zero ??? mye sunnere ivertfall 🙂

  3. May 23, 2013    

    Pannacotta er såå godt! 😀
    Laget en liknende verson med bringebærsaus til tideligere:p

    • May 23, 2013    

      Mmmm, tror det er utrolig godt med bringebærsaus til. Det blir neste prosjekt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nettbutikk kommer snart!

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen