Lavkarbo pannacotta


Er dere klar for nok en dessert, eller?

Jeg har hatt besøk av en kostholdsveiledervenninne denne uken og da vi fikk servert pannacotta til dessert her om dagen fikk jeg endelig finger´n ut og lysten til å prøve på min egen versjon. Her er resultatet:

lavkarbo pannacotta

Du trenger:
3 dl fløte (eller mandelfløte om du vil)
1/2 tskj vaniljepulver
1 tskj gelatinpulver
15 dråper stevia med bærsmak

Kok opp fløten, rør i vaniljepulveret og gelatinpulveret. Smak til med stevia. Jeg hadde oppi 15 dråper som gjorde den akkurat ikke for søt.
Hell i porsjonsglass og la det kjøle seg ned. Når det er kaldt sett det i kjøleskapet en liten stund.

Det er lekkert å servere bær til, så her kan man enten ha på friske bær, eller tine frosne bær og legge over. Smak og behag. Lag ditt eget gojisyltetøy for eksempel som passer perfekt til å helle over.

Voila, håper det smaker!

6 Comments

  1. Anette H. Anette H.
    May 23, 2013    

    Skal testes ut! 🙂

    • May 23, 2013    

      Det går ganske raskt! Men det er MEKTIG altså!

  2. Ellinor Ellinor
    May 23, 2013    

    Ser digg ut ,bedre enn zero zero ??? mye sunnere ivertfall 🙂

  3. May 23, 2013    

    Pannacotta er såå godt! 😀
    Laget en liknende verson med bringebærsaus til tideligere:p

    • May 23, 2013    

      Mmmm, tror det er utrolig godt med bringebærsaus til. Det blir neste prosjekt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen