Melissa Spania">

Kostholdsveileder, TMS

melissa spania kostholdsveiledningJeg er utdannet ved Tunsberg Medisinske Skole i Norge og har tittelen Kostholdsveileder, TMS.

Mitt mål som Kostholdsveileder er å veilede deg i riktig retning slik at du kan finne ut hvilken type kost som passer best for deg. Det finnes ingen fasit eller universal måte å spise på, men for meg er det viktig at vi finner ut hva vi kan gjøre for at du skal få det bedre. Om du ønske å gå ned i vekt, opp i vekt, få bedre hud, mer energi, mer sexlyst, bedre søvnkvaliteten eller regulere det hormonelle kan vi sammen se på hvilke endringer vi kan gjøre for at du kommer på rette vei.

Ønsker du veiledning ta kontakt med meg på mail:
melissaispania @ gmail.com

____________________________________________

Hva sier de etter veiledning med meg?
Jeg har alltid vært opptatt av kosthold, og lidenskapelig glad i mat og identifisering av smaker! Men hva er sunt kosthold? Jeg har lenge vært plaget av høy forbrenning, og “alltid sulten”.
Jeg kjente at det var tid for å teste kroppen litt, og utvide perspektivet mitt! Jeg var akkurat blitt kjent med melissa, og lest litt på bloggen hennes, og begynte å prøve noen av disse oppskriftene med ingredienser jeg aldri før hadde hørt om. Barna fikk selvfølgelig ta del, og noe var nytt og uvant, men det meste ga mersmak! Jeg forstod at ved å spise mer fett og proteiner, kunne jeg gå minst 4 timer uten påfyll, og det var fantastisk å bli kvitt en avhengighet av niste og småsnacks i veska! Barna elsket å få melissas pannekaker til frokost i stedet for skive, og masse fargede grønnsaker på middagstallerkenen. Og det beste av alt er jo at melissa elsker også det søte, så med topp samvittighet kan man lage både sjokolade og desserter som er sukkerfrie, men proppfulle av vitaminer og antioksidanter!
Jeg bruker en av melissas oppskrifter minst en gang i uken, og er like ofte innom den koselige butikken for å fylle på med inspirasjon, smaksprøver og varer til nye utfordringer!
Resultatet etter et omlagt kosthold til mer fett og proteiner er;
Huden min er blitt renere, overskuddet forbedret, herlig samvittighet overfor mine barns kosthold og så er det superspennende å prøve nye oppskrifter og smaker!
Melissa er til fantastisk inspirasjon!

Trebarnsmor

_____________________________________________

Da har det gått 14 dager siden jeg kuttet melprodukter og melkeprodukter. Og hurra hvor bra det er for kropp og sjel! Jeg merket fort forandring når jeg la om kosten, føle meg mer mett, opplagt, småspisingen min er så og si vekke!
Jeg jobber som kokk offshore , og har merket di siste årene at det blir fler og fler som har allergi eller intoleranse. Dette er en utfordring for vedkommende og også for oss på kjøkkenet. Rett og slett for vi har for lite kunnskap om det!
Det er noe av grunnen til at jeg velger kostholdsendringen, og også få lære mer!
Jeg spiste pizza i helgen, og det fikk jeg merke på kroppen!
Det er viktig at vi blir mer kjent med kroppen våres og hvordan den reagerere på hva vi putter i munnen! Dagens samfunn er mer stressende, det skal være lettvint og kjap mat. Og det kan du fortsatt lage deg med ferske og riktige matvarer. Gjelder og planlegge og tilrettelegge for seg selv!

Kristin