Ketokuler med kun tre ingredienser



Grunnoppskriften inneholder kun tre ingredienser, men du kan gjerne pimpe de opp om ønskelig. På bildet ser dere at kulene til høyre er rullet i råkakao til slutt. Råkakao er rikt på magnesium og antioksidanter.

Du trenger:
3 rause ss med peanøttsmør
3 ss sirup
1 ss kokosmel

Ønsker du litt karamellsmak anbefaler jeg stevia med karamell, et par dråper holder.
Liker du ikke smaken av sukkerfri sirup (for eksempel fibersirup) kan du bruke lønnesirup istedet som har en god smak. Men da blir de ikke helt lchf. Jeg har erfart at dette ikke tar meg ut av ketose, men prøv deg frem. Om barna er med på å lage kulene får de smake seg til med ønsket søtning og de foretrekker de naturlige som lønnesirup og honning.

Slik gjør du:
Bland peanøttsmøret med kokosmelet med en visp. Bruker du uåpnet peanøttsmør er dette mye mykere enn om det har stått noen dager. Evt. bruk en stavmikser.
Tilsett søtning og smak til underveis så du får ønsket smak. Om det ikke er salt i peanøttsmøret kan du tilsette en liten klype himalayasalt om ønskelig.

Trill små kuler og sett i fryseren i en tett boks.

Nytes mellom måltider eller rett før trening.

1 Comment

  1. Wendy Hjortland Wendy Hjortland
    October 13, 2018    

    De så kjempe gode ut Dette skal prøvesTakk for fine blogger. Har akkurat begynnt å følge deg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nettbutikk kommer snart!

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen