I siste Helsemagasinet


Jeg har en oppskrift på fløtefri “fløte” til kaffen i siste Helsemagasinet, noen som har sett?

helsemagasinet

Oppskriften finner dere her om dere ikke ser den tydelig på bildet fra bladet.

4 Comments

  1. Robin Robin
    September 11, 2014    

    Hei!

    Jeg skal løpe maraton i New York senere i høst, og har begynt å teste ut ulik energipåfyll underveis. Har du tips? Vet du løper mest med kokosolje, men full maraton er litt lenger, og krever påfyll.

    • September 11, 2014    

      Mannen min løp helmaraton i fjor på fettforbrenning. Han har riktignok vendt seg til fettforbrenning over flere år, men jeg husker spesielt mot slutten at han økte fettet og gikk inn i ketose få uker før han løp. Han spiste egg og bacon noen timer før start. Det kan faktisk være en idé å stå opp litt ekstra tidlig, spise en feit frokost og legge seg ned igjen og sove litt. Har en kompis som har gjort det når han har løpt helmaraton. Slik at du ikke spiser mer enn 2-3 timer før start.

      Veldig spennende at du skal løpe! Jeg anbefaler jo å legge om til mer fett for det er energi som varer lenger. Du trenger ikke fylle på underveis i løpet, men om du er i tvil så kan du jo ha noen gel i løpebeltet ditt for eks?
      Få i deg rikelig med kokosolje dagen i forveien og på løpsdagen!
      Hold meg oppdatert!

  2. Robin Robin
    September 12, 2014    

    Takk for svar! Kroppen min er dessverre ikke så godt vant til fettforbrenning, at jeg kan løpe 4,2 mil på det i den farten jeg vil (har planer om å løpe ganske fort). Jeg er derfor helt avnhengig av energi underveis, men synes disse gelene man får i sportsbutikker har ekkelt innhold. Skulle helst hatt en energibar, for jeg merker at det funker best på min mage … Tror jeg bør lage selv, for å få det slik jeg vil. Har du noen tips til gode ingredienser som gir rask energi? Dadler? Chiafrø? Annet?

    Jeg lover å holde deg oppdatert!

    • September 12, 2014    

      Hmm, om du er usikker så kan det være dumt å legge om før løpet, i tilfelle du går på en smell.
      Men ja, lag selv! Dadler er jo en fin kilde, men husk at du brenner kjapt sukkeret så du må ha litt å ha som ekstra. Chia inneholder mye fett og ikke så rask energiinnsprøytning, men om du blander det med dadler så er jo det fint!

      Hvor fort skal du løpe i snitt da forresten?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nettbutikk kommer snart!

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen