Fyll på med skikkelig mat!


Jeg har vært oppe i takt med solen, og fikk se den lyse opp før jeg rakk å møte en løpevenninne for en langdistanse. Vi fikk oss en fin 12km før frokost. Formen har tatt seg opp de siste ukene og det er så morsomt å løpe for tiden. Det er en del løp fremover i området jeg bor i, og jeg stiller i de jeg kan. Det er noe med å stille i løp. En slags endorfinrus. Bare løpere vet hva jeg mener, hehe.

Etter uttøying ble frokosten inntatt:

pangfrokost

En mektig, fettrik og riktig frokost for meg! Akkurat slik jeg liker det. Det er viktig å fylle på når man forbrenner så mye. Og i mitt tilfelle er fett mitt brensel. Jeg føler meg ikke tom etter jeg har løpt, men sakte men sikkert kjenner jeg at det er på tide med litt mat og da sørger jeg for et skikkelig måltid.
Dog, jeg klarte ikke å spise alt i dag. Det var kanskje litt drøyt med en hel pakke bacon alene. hehe. Jeg fikk levert nyslaktet kjøtt forrige uke, hvor dyrene har vært ute og beitet, OG de har spist økologisk. Snakk om riktig fór!

Resten av dagen er lagt opp til litt latskap. Jeg skal rydde i klær slik at jeg kan gi vekk det jeg ikke bruker til de som trenger det aller mest. Jeg har fire venninner som jobber frivillig med å samle inn mat, klær og det som trengs til kriserammede barn og mødre. Og det har vært mange fine folk som har støttet opp med både penger og annet. Lik de gjerne på Facebook. Der finner dere litt bilder fra huset og mer av de fine småbarnsmødrene som er så gode og hjelper til.

Håper alle har en god helg. Hører høsten er på vei til Norge nå. Brrr, dere får kle dere godt. Vi har ennå sol og varme heldigvis, jeg føler meg ikke ferdig med sommeren!

9 Comments

  1. September 22, 2013    

    Herlig med løpeøkt og nydelig mat etterpå 🙂

  2. Annika Annika
    September 23, 2013    

    Hei Melissa! Den frokosten varmer mitt hjerte:-) Såg kjempegodt ut! Lurte på en ting: utelukker du kaffe/te under paleo challengen?

    • September 23, 2013    

      Nei, overhodet ikke. Jeg drakk svart kaffe med kokosolje i. Og alle typer te som er naturlig 🙂

  3. David David
    September 23, 2013    

    Hej Melissa 🙂

    Jag skulle gärna vilja köpa en länk eller sponsra ett inlägg på melissasapania.no.

    Låter det intressant? Vänligen skicka mig en epost så berättar jag mer!

    MVH

  4. September 23, 2013    

    Herlig måltid 😀

  5. Imse Imse
    September 23, 2013    

    Det var kraftfrokost! Men du trenger kanskje så mye energi som løper så mye.

    Men den så veldig god ut! Jeg spiser nok ikke mere enn halvparten av det, men som du vet har jeg temmelig mye energi på kroppen;) Og fløte er visst noe jeg ikke bør spise enda.. Vekta raser ned med null fløte og kokosmelk i steden.. Nesten så jeg ikke savner fløte og tyrkisk yoghurt og cottage cheese. Jeg trodde seriøst at det skulle bli vanskeligere å kutte fløte enn å kutte pasta( inntil for 2 år siden var jeg temmelig hekta på pasta), men det har gått overraskende bra.

    • September 23, 2013    

      Ja, jeg trenger nok mer energi pga løping og trening generelt.
      Og du har jo et motiv for å holde deg unna som gjør at du er mer skjerpet 😉 Du er flink Imse!

  6. Annika Annika
    September 24, 2013    

    Men hvorfor utelukkes kakaobønner og ikke kaffebønner? Virker ikke kaffe like sentralstimulerende? Og hører det egentlig til paleo?

    • September 24, 2013    

      Under en challenge er det litt strengere enn til vanlig i allefall.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen