3 forskjellige smoothies

smoothie
I går holdt jeg smoothieworkshop for en herlig gjeng med fysioterapeuter. De ønsket å lære å lage sunne smoothies de kunne lage mellom de hektiske jobbøktene deres.
Derfor kom jeg opp med tre forskjellige og enkle smoothiesoppskrifter som de selv kan eksperimentere litt med og tilsette annet snadder om de ønsker det.

Før vi gikk over på smoothielagingen, snakket jeg først om fordøyelsen. Jeg har jo tidligere tatt opp dette her på bloggen, at maten ikke skal drikkes, men tygges. Derfor lagde vi smoothies´ene litt tykke og vi tilsatte chiafrø til slutt som vi rørte inn slik at den måtte spises med skje.

Disse tre lagde vi:

smoothieoppskrifter

En liten notis når man lager smoothie er å tilsette kokosoljen helt til sist så den ikke skiller seg. Eventuelt kan du bruke mct-olje som er smakløs og gir rikelig med energi. Ønsker du protein i smoothiene tilsett proteinpulver eller kollagenpulver.
Pynt med hampfrø, chiafrø, goji og annet godt som gjør det lille ekstra.

Håper det smaker!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nettbutikk kommer snart!

Velkommen!

Jeg heter Melissa, bor i Spania og er utdannet Kostholdsveileder. Mat og helse er noe jeg brenner for, og min blogg er min kanal for å spre det glade budskap!

Arkiv

Annonsører





Matbloggtoppen